Mydlarnia Cztery Szpaki

"MYDLARNIA CZTERY SZPAKI"



Witajcie,

Nie będę ukrywać, że Mydlarnia Cztery Szpaki jest jedną z moich ulubionych manufaktur kosmetycznych. 😊

Wysoka jakość produktów, doskonałe składy i przyjemność stosowania sprawiły, że od kiedy natrafiłam na Szpaki, starałam się sukcesywnie testować ich produkty, by móc napisać wyczerpującą recenzję. W efekcie wyłoniłam kilka kosmetyków, o których chciałabym napisać osobne posty, zaś w tym miejscu pragnę przybliżyć odrobinę samą markę oraz pokrótce opisać te produkty, które nie załapią się na osobne wpisy.
O firmie

Cztery Szpaki to mała rodzinna firma powstała z pasji pani Magdy i pana Tomka, w której twórczy chaos wprowadzają ich dwaj synowie Jurek i Józio 😊. Manufaktura powstała wiosną 2016 roku i od tamtej pory rozwija się prężnie. Jak wyjaśniła mi pani Magda podczas krótkiej rozmowy, inspiracji poszukują w świecie, który ich otacza oraz osobistych doświadczeniach. Od kiedy natrafiłam na 4 szpaki ciekawiło mnie- skąd ta nazwa?
- no bo przyznajcie jest intrygująca? Okazuje się że, nazwa jest trochę dziełem przypadku i wspomnieniem czterech czarnych ptaszków, które pewnego razu zagościły na drzewie widocznym z balkonu założycieli. Z nazwą nierozerwalnie łączy się piękne logo, które zamieszczam poniżej - napawajcie się ^^





Przechodząc do konkretów 😊

Mydła

Dla mnie „szpacze” mydła charakteryzują się przede wszystkim delikatnością, różnorodnością oraz surowymi zapachami. Co do delikatności to ujmę to tak: choć nie jestem wielką fanką mycia twarzy mydłem, to tych „szpaczych” mydeł zdarzało mi się nie raz używać do tego celu z powodzeniem i bez uszczerbku na twarzy, więc łatwo sobie wyobrazić, że dla reszty ciała są całkowicie bezpieczne. 😊 W ofercie oprócz klasyków do ciała znaleźć można opcje do włosów, brody, mydła peelingujące, do pielęgnacji małych dzieci oraz mocno oczyszczające dla osób z problemami skórnymi. Poszczególne gatunki wyraźnie różnią się między sobą składami i właściwościami. Każde z nich ma swoją charakterystyczną woń, w której dominują nuty surowców. Nie uświadczycie tu aromatów słodko-kwiatowo-cukierkowych, a raczej ziołowo-olejowe. Jeśli chodzi o zapach, to moim zdecydowanym faworytem jest mydełko peelingujące „dynia i melisa”, które wręcz oszałamia intensywnością ziołowego aromatu. 


kostki naturalnego mydła

Ceny pojedynczych mydeł wahają się od 16 do 19 zł, ale można je kupić w wielopakach, które często objęte są dodatkowymi promocjami na stronie. Wówczas ceny są znacznie niższe, dlatego warto przy zamówieniu dogadać się z rodziną i znajomymi lub zrobić sobie jednorazowo większy zapas. 😊
Inne kosmetyki

Cztery szpaki oferują szeroką gamę ciekawych produktów. W śród nich peelingi, olejki i musy do ciała, hydrolaty, masła kosmetyczne czy kule do kąpieli. O znacznej części z nich chcę przygotować osobne wpisy, więc mam nadzieję, że wybaczycie mi to chwilowe niewyczerpanie tematu. ^^

Nie pozostawię was z niczym- pragnę zwrócić waszą uwagę na ciekawy produkt: super blend oraz całą grupę produktów, jaką stanowią hydrolaty, które zachwycają swoją prostotą a jednocześnie nie są oczywiste. 




Gdy poznawałam asortyment Czterech Szpaków urzekł mnie szeroki wybór hydrolatów, czyli wód kwiatowych. Obecnie nie są jeszcze zbyt popularne (może z wyjątkiem wody różanej)a szkoda, bo dobrze dobrany hydrolat to najlepszy tonik. 😊 W szpaczej ofercie obok popularnego różanego, znaleźć możemy lawendowy, makowy i jaśminowy. Co ważne, ich hydrolaty są mocno skoncentrowane, więc warto rozcieńczyć je odrobinę wodą destylowaną.

Ceny wahają się od 29 do 32 zł za 100ml. 

Super blend to poligamiczny związek trzech nierafinowanych tłuszczy. Ta mieszanka masła shea i kakaowego oraz oleju kokosowego, to kosmetyk niezwykle uniwersalny. Wymarzony wręcz dla osób ceniących sobie minimalizm. Poza domyślną funkcją balsamu do ciała, sprawdza się jako zimowe smarowidło ochronne na twarz, idealnie zmywa makijaż oraz przydaje się przy pielęgnowaniu ust i skórek przy paznokciach. Można go dodać do domowego peelingu lub użyć do natłuszczania włosów. Można by rzec, że w używaniu ogranicza nas jedynie wyobraźnia ^^oraz tolerancja na poszczególne składniki. Oczywiście można sobie taki produkt zrobić w domu, ale jeśli nie macie ochoty kupować wielu surowców i martwić się, czy przypadkiem nie zagrzejecie ich zbyt mocno podczas rozpuszczania, tylko wolicie postawić na gotowy produkt z dobrej jakości składników, to mogę szczerze polecić. Cena 30 zł za 150ml 




Choć szpacze produkty można dostać w wielu drogeriach internetowych, osobiście polecam odwiedzić stronę producenta. Nawet jeśli nie planujecie zakupów, warto ją przejrzeć dla samych walorów edukacyjnych, ponieważ opisy wszystkich produktów nasycone są informacjami o surowcach, co w moim odczuciu jest bardzo interesujące. 😊 

Mam nadzieję, że wpis przypadł wam do gustu. Dajcie znać, proszę, czy znacie mydlarnię cztery szpaki? Co sądzicie o ich wyrobach? Może interesują was recenzje konkretnych produktów? A może macie ochotę bliżej przyjrzeć się innym polskim manufakturom kosmetycznym? Czekam na Wasze sugestie 😊

Miłego dnia ^^

Komentarze

  1. Bardzo ciekawie napisane o bardzo interesującej firmie. Juz mi się podoba ten blog���� przyda mi się bo dla dzieci chcę wszystko co dobre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy nas, że wpis się podoba :). Postaram się w kolejnych postach bardziej przybliżyć też inne ciekawe, naturalne polskie firmy. Również te, które oferują dobre produkty dla dzieci.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Malinowo - aloesowy tonik - esencja nawilżająca na lato

Delikatny puder myjący " Make Me Bio"